Färgglada djur på burkar av glas

Jag borde egentligen sitta med huvudet nersjunket i min mattebok inför morgondagens nationella prov, men jag tänkte att jag tar en paus samtidigt som jag passar på att visa upp mitt senaste pyssel som jag gjorde här om veckan. 
Denna typ av pimpade burkar har jag haft i tankarna ett tag men inte verkställt förrän nyss, då jag fann ett par tomma syltburkar här hemma samt den överblivna guldfärg sedan detta projekt. Och utöver färg och burkar behövs: valfria minatyrplastdjur, lim som håller samt en del tålamod (syltburkars lock är oftast blanka, dvs det krävs några lager för att färgen ska täcka). Ett tips kan även vara att tvätta eller lägga penslarna i blöt så fort du är klar med dem, annars blir de förstörda (R.I.P. penslarna på bilden).
Voilá! En guldig kanin och en rosa häst, fullt naturligt. Kaninburken fick även en etikett med rubriken Ellinors kaffepengar och texten "skänk en slant och hjälp en fattig student att överleva skoldagarna". Skolkafeterians femkronorskaffe kan bli ganska dyrt i längden. Utan att jag nämnt något om detta till mamma har hon funnit burken och bidragit med 22 kronor till min lilla insamling. Snällismamma<3
 
Nu ska jag återgå till pluggandet samt fortsätta kampen mot en envis förkylning. Förhoppningsvis överlever jag båda tingen. Glad andra advent!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0