övningsköra

 
Mitt främsta mål just nu är att ta körkort innan det blir vinter. Därför utnyttjar jag min tillfälliga tillgång till mina föräldrar och försöker övningsköra så ofta som möjligt, helst varje dag. Förra veckan ledde det till två dagsutflykter. 
 
 
 En dag körde vi till Högbo bruk, främst för att jag och mamma är sådana hudvårdsfanatiker.
 
 
Där ligger nämligen en stor Björk & Berries-butik. En kul grej är att märket till en början brukade tillverkas i området och en annan kul grej är alltid säljer ut vissa produkter väldigt billigt. Kanske för att sortimentet ska byta etiketter, kanske för att en pappförpackning saknar plast.
 

 
 
 
 Alla tre - även pappa, kom ut med varsin påse innan vi vandrade vidare för att kika på lite hantverk.
 

 
 
 
 
En annan dag var destinationen Eskön.
 
 
 
 
Vattnet var varmt men det spelade ingen roll för jag hade ändå redan bestämt mig för att ta ett kvällsdopp innan hemfärd.
 
 
Imorgon åker jag och mamma på en mor och dottertripp till stockholm och jag ska köra sträckan gävle-uppsala. Vi ska hälsa på min snart 90-åriga mormor och gå på museum. Mysigt va 
 
 
 
 
 
 
 
/elli
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0