surfdrömmar koka-kolasjälar och riktiga vänner på danska

Jag sa upp mitt spotify premiumkonto för några månader sen för att spara pengar (eller rättare sagt: det försvann samtidigt som mitt svenska mobilabonnemang avslutades och jag var för snål för att förnya det) och sedan dess har det blivit lite sparsamt musiklyssnande för min del. Lite kontrast mot att ha konstant gått runt med hörlurar tidigare. Men här är några låtar jag inte kan sluta lyssna på just nu:
Beroendeframkallande eller hur. Har föresten på senaste tiden fått ett EXTREMT sug efter att lära mig surfa. Denna video dämpar inte det precis.
 
The queen Erykah Badu gjorde en cover på Kanye Wests Real Friends när hon var i studion för att egentligen spela in något annat och jag är hypnotiserad.
 
Har i hela mitt liv gått och tänkt att danska är det fulaste språk som finns men nu har det förflyttats bland mina åsiktsfack till de coolare. Vill någon ta en minisemester till Köpenhamn med mig?
 
På tal om coola tjejer som tolkar andras låtar: här är Hanna Järvers version av Koka Kola Veins.
 
Lyssnar väl egentligen på allt Little Simz producerar men tror att detta är hennes senast inspelade musikvideovideo. Missade henne på way out west i somras och missade henne här i London för ett par veckor sedan men vi bor ju i samma stad nu så någon skymt av henne tycker jag att jag borde få. Om man får önska lite.
 
 
/ellinor
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0