My midsommarstång brings all the boys to the yard

Nu var det ett himla bra tag sedan denna plattform användes, men det är väl kanske på tiden att än en gång väcka liv i den björn som tenderar att somna ibland. Jag börjar med att återberätta förra fredagen - mer bekant som midsommarafton. Mina föräldrar var bortbjudna att vara ute att segla under helgen så jag passade på att bjuda hem ett härligt gäng med mål att maximera högtiden. 
              Frida var först på plats med sina fina blommiga byxor. Hon gav mig en bukett och en flaska vin och det var en av flera gånger under dagen då jag kände mig som om jag paserat 40 år (på ett bra sätt)
 
Folk droppade in efterhand. Jag hade bestämt att vi skulle göra en midsommarstång utan att riktigt veta hur det skulle fungera i praktiken. "Lös det" sa jag och tog med mig ett gäng för att plocka blommor.

 
 
 
Hade plastblommoror i håre tills jag gjort en riktig krans, fake it 'til you make it det är väl så man gör
 
 
 
Med en midsommarstång på tomten och kransar på våra huvuden började vi förbereda en knytisbuffé 
 
Andreas kirrade bål 
 
Det blev en udda men bra samling av langos, snittar, pajer bland annat (r.i.p. chipshörnan</3) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Isa och Andreas hade hjälpt till att ordna lekar; en quiz om alla gäster, säckhoppning, irish christmas och äggkastning
 
Sen blev det kubb. Svante var redo för krig
 
 Och Isa var redo för dans
 
Såhär glada var Emil och Kalle som anlände direkt efter en vecka i Grekland. 
 
Någonstans här försvann skärpan. Kanske var det mörkret kanske var det promillen kanske var det helt enkelt ingen som brydde sig. 
 
 
 
 
Ibland var det dansgolv på altanen, ibland förflyttades det runt midsommarstången. Är fortfarande förvånad över att inga grannar klagade på musiken som dunkade konstant i typ 12 timmar. Hade verkligen ultimata midsommaraftonen, det kändes inte ens jobbigt att städa, gå iväg med skräp och tomflaskor i kombo med att vara dödsbakis resten av helgen. Detta blir förhoppningsvis en ny tradition. 
 
 
/ellinor
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Alltså hade ju helt missat att du börjat blogga igen!! Men ja ny tradition, jag röstar ja!

2015-08-18 @ 12:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0