Stockholmstorsdag

Strax efter klockan 10 var jag och Caroline framme på centralstationen, gick till Espresso House och köpte varsinn vaniljlatte innan vi forsätte mot Beyond Retro.   
Jag hittade för en gångs skull ett par svarta jeans, i rätt storlek som jag trivdes i MEN LÄT BLI ATT KÖPA. Jätteklantigt eftersom de hade hunnit försvinna när vi kom tillbaka några timmar senare. Carro fick iallafall med sig ett plagg därifrån. 
 
Promenerade 
Stannade för att titta på utsikten innan vi kom fram till... 
 ... det här stället!
De serverade jättegod vegetarisk buffé med främst ekologiska produkter. Bra grej va? Godast var en currygryta med broccoli och paprika. 
 
 
När solen gick ner och all belysning blev synlig kändes det snarare som om det var jul och inte halloween som skulle firas samma helg. Just dessa ljusslingor har jag poseat framför en gång tidigare och var såklart tvungen att skicka en bild till Lina som var fotografen förra gången.
Även jag fick med mig något att ta med hem som påsen vittnar om. Lite surt är det att köpa dyr utplockad second hand när jag max hade fått betala 20:-/plagg om jag hittat dem på Ria i Gävle. Men eftersom jag nyss blev ingringd till jobbet kommer jag tjäna in pengarna jag spenderade redan ikväll, så det var väl inte hela världen. 
 
Glad halloween förresten! Eller vad en nu säger på svenska. Kom ihåg att inte sno någon annans kulturella attribut om ni klär ut er (googla cultural appropriation om du är osäker på uttrycket).
 
/ellinor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0