GIRLS OF SOCIAL MEDIA

Drog med mig Fia till Kulturkiosken för vernissage till utställningen Girls of Social Media igår.
 
 
Julia, konstnären bakom verken samt idén, till vänster.
 
 
 
Avbildade selfies, både egna och andras, dominerade väggarna. Självsäkra tjejer som exponerar sig själva till ett virtuellt cyber space. Jag älskar det här konceptet, speciellt i och med att det är just via sociala mediet instagram som jag upptäckt och på ett vis lärt känna Julia. För mig är instagram en gemenskap där det är möjlighet att bli familj med människor en aldrig har träffat, ett ställe att visa vem en är. Tjejer som inspirerar, tjejer som peppar varandra, tjejer som är grymma helt enkelt.
 
Julia går tredje året på Konstskolan (i Gävle) och förutom att producera briljanta teckningar är hon väldigt flitig på att dokumentera sitt liv via instagram @juliagidlov. Konstprocesser, aktiviteter som får min hemstad att verka mer spännande än den är, och givetvis en massa selfies. Asball stil både klädmässigt och artistiskt (som ni nog redan sett) Följ! Det är värt jag lovar. Hon har även en blogg samt en tumblr där hon visar upp det hon skapat.
 
Blev ni nyfikna (klart ni blev) och befinner er i närheten av Gävle city tycker jag att ni ska pallra er ner och kika på utställningen som håller på ända till 21 november. På Kulturkiosken alltså!
 
/ellinor
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

HAde så gärna velat se den utställningen.

2014-11-12 @ 23:46:40
URL: http://ships.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0