Staden med de två tornen

Igår tog jag och Fia upptåget klockan 16.37 i riktning söderut. Planen vara att hänga en stund med Frida och Lina.
 
 
Vi pratar ofta om att vi borde ses alla ihop då vi faktiskt inte bor jättlångt ifrån varandra, men det blir liksom aldrig av. Nu var det iallafall dags och så krångligt är det ju inte. 
 
Jag och Fia var hungriga och Lina som kan staden bäst föreslog att vi skulle gå till Café Linné. 
 
 
 
Åt och pratade ikapp innan vi gick ut en sväng igen.
 
"Här vill jag bo!!" sa jag. "Eh, jaha" Menade ju att jag också ville ha lika mycket grönska hemma hos mig. 
 
Lina tog oss på en liten rundtur genom Uppsala. Hon visade oss (utsidan av) alla nationer, vi kikade lite på kyrkan, stannade för att leka på Pelle Svanlös lekplats och hälsade slutligen på Mille en sväng på jobbet innan jag och Fia tog tåget tillbaka till Gävle. Detta i kombination med helgen gav mig tillräckligt med positiv energi för resten av veckan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0