Let me seduce you let me confuse you let me introduce myself

Har råkat ut för världens mördarförkylning och därför varit mer död än levande denna vecka. Som tur är finns det ju en del grymma tjejer som varit mer produktiva än mig, visar lite av olika kategorier som jag tycker är bra.   
Saras lördagsfilm. Skulle vilja ha exakt en sån här lördag faktiskt (inklusive bakgrundmusiken). Obs är övertygad om att det går alldeles utmärkt att genomföra samtliga moment ensam eller med en bra kompis.  
Nysläppt musik. Är heeelt såld på denna låt samt röst (hon sjunger även och skriver musik i Oh My O om någon känner för att checka på Spoty).  
Lisen Stibecks utställning Daughters på Fotografiska - som håller på till dagen innnan min 20-årsdag. Tror det är ett tecken på att jag bör se den innan jag lämnar tonåren (hjälp?).  
Regina tipsar om hur en kan göra när garderoben känns tråkig utan att rensa ut plaggen. Bra för mig som bestämt att jag i princip inte ska köpa några kläder under den närmsta tiden.  
Flora har bakat veganska chocolate chip cookies efter ett recept från Ica. På svarta bönor! Som enligt mig är den bästa basen till vegetariska biffar. Ska genast testa att baka dessa när jag känner mig lite bättre (=återfått smaken...). Kanske som fodelsedagsfika till pappa på söndag.
 
Videon till Gnuccis A.Rab. Såå mycket grrl power över denna. Titta in i det sista för den bästa scenen.
 
Emmys tågluffsguide. Denna är till skillnad från det tidigare inte gjord nyligen, men den blir inte mindre aktuell för det. Grundmålet för mina sparpengar nu är just en luff genom Europa och jag blir bara mer taggad hela tiden! Använder detta som motivation så länge. 
Avslutningsvis få ni en fin bild med Twin Peaks-referens jag hittade på twitter idag. Den får bli som ett löfte om att en dag (snart) har jag något eget roligt att blogga om också.
 
/ellinor
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0