Lite helg

Här kommer fyra bilder från helgen som var:
 I fredags tog jag mitt ansvar som människa och visade vad jag tycker är fel. Alla har rätt att uttrycka sin åsikt, men när politik handlar om att gå emot mänskliga rättigheter, att inte låta människor få leva i trygghet, att diskriminera pga etnicitet (eller kön eller läggning), förespråkar man något sådant tycker jag man lika gärna kan hålla tyst. Därför gick jag efter min lunch till rådhustorget för att vända ryggen åt Sverigedemokraterna och Jimmy Åkesson som kommit till Gävle under sin valturné. Han fick givetvis tala, men vi var fler som visade vårt missnöje än som stod och höll med, vilket var väldigt skönt att se.
 På kvällen cyklade jag för att möta Fia i kvällssolen. Grundtanken var att stationera oss på en brygga, som ersattes av jakten efter ett tak. Tillslut hamnade vi istället på en välbekant kulle, vilket var ganska fint det med. Vi hann se solen gå ner innan vi cyklade vidare för att träffa fler föreningskompisar. Någonstans tog natten slut och så kom solen tillbaka.
 Det blev plötsligt vår på riktigt, nästan sommar, och jag har som vanligt inte hunnit anpassa mig klädesmässigt efter temperaturen än.
 På söndagskvällen hade treorna som går jazzlinjen på min skola sin avslutningskonsert. Det bjöds som vanligt på ett festligt bildspel samt en liten film med klassen innan konserten drog igång. Såklart fick vi ta del av lysande musikaliska prestationer, och jag ställde för tredje året i rad mig själv frågan varför. jag. valde. natur, när jag hade kunnat gå jazzlinjen.
 
Snart är det helg igen och denna gång innebär det Verdandis spex, som jag är väldigt exalterad inför. Helgen därefter är det studentbal (!) och sen är det inte många dagar kvar till självaste studenten(!!!). Hjälp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0