Bra måndag trött tisdag

Igår var det måndag och det hände flera bra saker. Till och börja med hade jag sovmorgon i vanlig ordning vilket jag passade på att carpa tillsammans med en perfekt mogen avokado och en bok jag velat läsa sedan jag fick den i födelsedagspresent. Återkommer nog till den när den är färdigläst.
I slutet av min första lektion var det brandövning. Det tyckte Fanny och Sabina var roligt. Jag med, eftersom jag slapp räkna klart en jobbig fysikuppgift.
När övningen var färdig smög jag och Sabina ner i cafet för att köpa kaffe, och under den turen fick jag denna superfina personliga inbjudan av Lilith, feministföreningen på min skola, till deras nästa möte. Mötet råkar dessutom vara ett semlemöte, och på baksidan av kortet är det meningen att jag ska komponera ihop min egen semla som jag sedan blir bjuden på under mötet. Skoj! (Inte endast på grund av semlan såklart.)
Idag är det tisdag och jag ville mest bara säga hej. Har tyvärr inte fått äta några våfflor idag, med fick väldigt goda crêpes till middag, fyllda med bland annat äpple och mango chutney (samt vegetariskt anpassat till mig<3). Hade hoppats kunna visa min klädsel men det blir dessvärre inte bättre än såhär. Har iallafall på mig en svart hängselklänning och en rosa tröja som fortfarande luddar ner allt den kommer åt.
 
I övrigt kan jag dra två slutsatser av spegelbilden:
1. Jag måste klippa mig. Ska försöka boka in en klipptid till senast nästa vecka.
2. Jag är trött. Därför ska jag nu dra mig till sängen.
 
Imorgon efter skolan ska jag förhoppningsvis gå på vinerssage och kika på Liliths utställning om varför feminism behövs, som börjar visas på Länsmuseet. Den är jag väldigt nyfiken på.
 
Ha en fin vecka!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0