Husmorshudvård

Nej, det är inte sylt i burken, även om flera attribut antyder till detta. Jag läste nämligen ett blogginlägg tidigare i veckan om DIY hud- och hårvård och fick för mig att testa att göra en av produkterna - en body scrub.
1,5 dl socker, 3 matskedar citronsaft, 3 matskedar kokosolja, en mängd hallon (jag tog eventuellt för mycket och vågar därför inte dela med mig av något mått)

Blanda alla ingridienser i en burk och förvara i kylskåpet (håller i ca en vecka).
Sockret tar bort död hud, citronen ska strama och rena huden medan oljan ska göra den mjuk.
 
Helt ärligt var jag lite skeptisk mot detta innan jag testade. Jag har till exempel aldrig tidigare vågat göra någon egen hårinpackning med rädsla om att gå runt och lukta majonäs i håret efteråt. Men det här var verkligen något. Först och främst luktar den så himla gott, jag hade lika gärna kunnat äta av den. Nu är ju inte jag någon hudvådsexpert, men jag tyckte ändå att den gjorde någon slags nytta. Det var iallafall väldigt kul att testa. Helt naturligt, och helt gratis i mitt fall då vi hade alla ingridienser hemma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0