Studieresa till huvudstaden

Igår var vi på studiebesök i Stockholm med klassen. Kloclan 7.30 äkte bussen från skolan och jag var trött.
Cirka två timmar senare var vi framme. Vi klev av och fick en liten matsäck i form av macka, yoghurt och festis a la lågstadiet. Om detta var menat som sen frukost, liten tidig lunch eller något slags mellanmål har jag ingen aning om.
Efter ha stått och frysit ett tag utomhus fick vi besöka Noelmuseet, där vi vi se lite allt möjligt. 
Och lyssna en del på guiden.
Efter museebesöket hade vi en rast på ungefär 3 timmar där vi började med att äta lunch. Och vi fick se solen på första gången på länge!
Efter maten tvingade jag runt mina kära vänner i lite affärer innan det var dags för ett besök på riksdagen..
Och det måste varit ovanligt kallt just igår, just där vi var för sedan var vi så himla frusna att vi var tvugna att sätta oss på ett café och tina upp oss med varma drycker.
 
Imorgon ska jag skriva nationella provet i fysik i fyra timmar och jag skulle kunna göra en lång lista på skaer jag hellre gör än just det. Men när det är över får jag helg, vilket kanske får mig att överleva. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0