Några glimtar från sommar-London

Nu när vi kastats in mitt i vintern kan jag inte göra annat än drömma om sol och värme, vilket fick mig att tänka på en resa jag gjorde i somras. Jag var nämligen på feriepraktik i London, där jag jobbade på Röda korsets second hand, vilket jag fick tack vare skolan. Vi börjar på Arlanda och en trött resenär.
Här är Fia, min ena och bästa resekamrat, framme vid slutdestinationen.
I detta fina område, i Holland Park, skulle vi nämligen bo på ett norskt vandrarhem.
Smygfotade hipsters med cool accent.
"Harry Potter closet" stod det på dörren till skrubben under trappen där vi bodde. Älskar!
Första kvällen, när vi köpt våra Oyster cards, bestämde vi oss för att lära oss att hitta till våra arbetsplatser. Det var lättare sagt än gjort kan jag tala om, vi hann åka fel flera gånger. 
Det hann bli sent och himlen hann bli rosa, men tillslut hittade vi fram till båda affärerna!
Någonting i den här stilen såg min lunch, som jag plockat med mig från vandrarhemmets frukost, ut varje dag i två veckor. Det ser kanske inte så aptitligt ut, men jag tjänade iallafall in en del pengar. 
Vi åkte en del tunnelbana.
Och gick massor. 
Här är vi första gången på Oxford street (det blev några återbesök). Vi var givetvis inte ensamma.
Casual cyklist.
Det togs en del bilder.
Till exempel på mig och en gestaltning av världens lägsta man.
Och på kineser i China town.
Väntade vid övergångsställen.
And we went ounderground.
 
Det får räcka för idag! Lite fler bilder kommer upp vid något annat tillfälle.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0