Jackfynd, snö och fjärrutlösare

 
Efter en höst som varade ända in i januari har nu vintern tillslut kommit tillbaka. Jag har väl lite bladade känslor kring snö och kyla; visserligen går det inte längre att klä sig hur som helst om man vill undvika att förfrysa, å andra sidan lyser dess vita färg upp den annars gråa och dystra naturen vi har den här tiden på året
När det fortfarande var ljust idag tog jag mig ut i kylan för att testa en av mina julklappar - en fjärrutlösare till kameran. 
Och när jag ändå var igång med att ta kort på mig själv tänkte jag att jag kunde passa på att visa upp två relativt nya jackor som jag köpt för fyndpriser båda två. Denna har jag tittat på tidigare men inte velat spendera pengar på förrän jag fann den på en tvåhundrakronorsreaställning inne på H&M. Egentligen hängde den fel och egentligen kostade den 350:- då den "bara" var nedsatt till halva priset. Men det var ju inte mitt fel att alla jackor av samma sort hängde där de gjorde, så jag fick ändå köpa den för 200:- och tjände ju då totalt 500:-. Ett kanska bra kap enligt mig. Med tanke på dess tjocklek och den nuvarande temperaturen får jag dock vänta ett tag innan jag använder den igen, men jag plockar väldigt gärna fram den när det blivit lite varmare.
Den andra jackan hittade jag under mitt senaste besök på Rias second hand, och för den behövde jag bara betala så lite som en tjuga. Och såhär ser en tydligen ut när en tar fokus med fjärrutlösaren, in action med luvan uppe.
Dessvärre är denna inte heller så värmande, men den är tillräckligt stor för att rymma lite tjockare koftor under. 
Trots att jag bara var ute några minuter hann jag tappa känslen i fingrarna, bli alldeles röd om näsan samt få kameran att förlora fokus. Nåväl, det är sådant en får lära sig leva med när en bor i Sverige antar jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0