All I Want For Christmas Is New Year's Eve

 
Jag har omedvetet tagit jullov från detta med att blogga, men nu är det hög tid att bloggen vaknar till liv igen. Det har snart hunnit vara 2014 i sex hela dagar, men det känns ändå passande att börja med att visa lite bilder från min nyårsafton. Personligen tycker jag att denna typ av högtider (midsommar, sista april) där det är meningen att man ska festa och bli helt crazy är enormt överskattade, men jag hade en hemskt trevlig trevlig kväll och är jätteglad att jag fick fira in det nya året med några av mina finaste vänner. 
Vi träffades hemma hos Caroline och innledde kvällen med fördrink i soffan.
 
Carro bjöd på jättegoda crêpes till förrätt, och varmrätten bestod av allt möjligt plock, precis som det ska vara när man har knytkalas. Det fanns till exempel kyckling, potatigratäng, halloumi, jordnötssås, vitlöksbröd, parmaskinka, mozarella och soltorkade tomater. Jag ska inte glömma den festliga salladen. 
 
När alla ätit sig mätta och lite till tog vi det kloka beslutet att ta en paus inan vi fortsatte med efterrätten. Istället spelade vi ett spel, vars namn jag inte minns, men vi fick iallafall turas om att bära extremt tjusig brillor för att kunna läsa vad som stod på korten.
Eftersom vädret inte var särskillt vintrigt utan snö tyckte jag att det var helt okej att bära blommigt. Någon bättre bild än såhär har jag tyvärr inte på skjortklänningen jag precis reklamerade. Förhoppningsvis får jag ett bra svar från sidan jag beställde den ifrån, eller så kanske jag lyckas laga den. 
Till eftrrätt hade Miriam gjort en marängtårta. Megagod!
Avslutningsvis kommer en bild på självaste värdinnan. Skrattandes i en partyhatt och konfetti med en (godedjurs)hund i knät. Har svårt att tänka mig henne i bättre skepnad än så.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0