Tjejer på vift | För ungefär ett år sedan

När jag sökte igenom mitt bildarkiv kom jag fram till en sak: jag är väldigt dålig på att dokumentera livet med en kamera, även om jag för det mesta är den enda som fotar i mitt ungänge. Hittade iallafall denna bild på Isa och Lina, med ganska kass kvalité visserligen, från min 18-års dag för ungefär ett år sedan. Jag minns inte om jag är fotografen bakom denna, minns inte särskilt mycket annat från den kvällen helt ärligt. Men jag hade hemskt roligt och jag fick vara med mina fina runaiter, som hade överraskat mig med att befinna sig alla hemma i Linas lägenhet. Nu står lägenheten tom (på människor) och båda tjejerna på bilden befinner sig i andra länder än Sverige. Den ena är på semester i Gambia (av alla ställen i världen), har inte varit borta så länge och kommer hem snart (tack för det). Den andra är bosatt i Berlin sen några månader tillbaka och är väldigt saknad. Hoppas jag får träffa henne snart igen också.
För ungefär ett år sedan var jag och Lina på en av våra flera second handrundor i staden.
Det var kallt.
Men vi struntade i bussen och tog oss ändå fram till fots.
Och för ungefär ett år sedan fotade jag porträttbilder på Isa i studion. Hon sa att hon kände sig så ful och ofixad trots att hon var lika fin som vanligt.
 
På tal om tjejer. Idag var jag på ett möte med skolans feneistiska förening Lilith. Det var otroligt peppande och inspirerande! Förhoppningsvis kommer jag ha möjlighet att gå på fler möten innan jag tar studenten nu i vår.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Broberg

så fina bilder, kram!

2014-02-11 @ 20:56:08
URL: http://emmaex.blogg.se/
Postat av: isa

ser ut som en seriemördare

Svar: Söt seriemördare
Ellinor

2014-02-13 @ 15:07:35
Postat av: Lina

naaaaww!!! gud vad gullig du är ellinor!! saknar dig massor!! 10000 kramar hoppas vi kan träffas snart <33333333

2014-02-16 @ 19:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0