Billig konsumtionslycka

Jag har köpt mig nya vita tulpaner (som matchar den stackars snö som än ligger kvar på marken).
Samt en senapsgul (etno?)mönstrad kjol från Myrorna, båda tingen för ungefär samma billiga penning. Färgen på bilden är lite missvisande, och just nu är kjolslängden inte helt som jag vill ha den. Men sätter jag mig bara ner och bråkar med symaskinen någon kväll ska vi nog kunna komma riktigt bra överrens tillslut. (Ja, jag pratar alltså om tygstycket som hänger över stolen om det var någon som inte hängde med.)
 
Just nu längtar jag till fredag, då jag för sista gången får fira KGF Runas födelsedag på skoltid. Detta innebär full runamundering med blå charlestonklänning, vita strumpbyxor, balhandskar och pärlhalsband samt stämsång i trappan och tårtkalas i matsalen vid lunch. Och på lördag blir det ordentliga festligheter, vi fyller ju faktiskt 87 år.
 
Förresten, ni har väl läst Blondinbellas inlägg där hon klankar ner på könsneutralitet och oss så kallade "rabiesfeminister"? Det är tragiskt att en människa med så pass mycket inflytande på en stor skara unga tjejer ska yttra sig om något hon helt saknar kunskaper om, speciellt när det rör sig om just feminism. Jag hoppas att Blondinbella läser på och inom en snar framtid inser hur stor betydelse feminismen har för även henne, att Gillis får en lycklig uppväxt där hen får klä sig i precis vilka kläder hen vill, och får bli kär i precis vem hen vill, utan att hindras av samhällets normer som är kopplade till sitt biologiska kön.
 
Nu tänkte jag försöka komma i säng så att den här dumma förkylningen försvinner någon gång.
Puss, kram och glöm inte att skicka en semla till någon ni tycker om!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0