Virkat överkast

Länge har jag velat ha ett vitt överkast att täcka min säng som för det mesta annars står obäddad med. Jag har letat i second handbutiker och om det överhuvudtaget funnits några har de varit i fel storlek eller helt fel prisklass. Mamma har varit medveten om min jakt och för ett tag sedan såg hon ett överkast i skyltningen på Erikshjälpen som hon trodde skulle passa. Dock skulle det inte komma till försäljning förrän någon vecka senare, närmare bestämt nu i lördags.
Lördagsförmiddagar spenderar jag som bekant i en simbassäng för att undervisa barn och kunde därför inte befinna mig vid Erikshjälpen vid öppning för att fightas mot andra potentiella köpare. Men det kunde mamma, vilket hon också erbjöd sig att göra. 35 minuter innan de öppnade var hon på plats, och till och med kassapersonalen blev förvånade över att prislappen bara visade 35 kr. Nu äger jag alltså ett väldigt fint överkast samt står min mamma i ännu större skuld än jag redan gjorde.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0