Sista dagen i Rom

På fredagen och sista heldagen vi hade i Italien åkte vi till Vatekanstaten. Vakterna utanför den officiella ingången tyckte jag såg lustiga ut, men är under den färgglada ytan var de tydligen tuffa yrkessoldater.
 
St. Peterskyrkan från ovan.
Slutligen uppe i kupolen! Vägen upp påminde mycket om lustiga huset och var förmodligen världens mardrömsscenario för någon med klaostofobo och/eller höjdskräck.
Matmarknad
Favvo-pappan
Hittade en del märkliga vägskyltar.
 
Vi fick även ta oss in i statsarkivet.
Sista middagen var gemensam buffé i skolan som eleverna/våra värdfamiljer stod bakom. Italienare tenderar att baka in skinka i allt möjligt, men jag hittade faktiskt lite vegetarisk mat.
Avfärdsdagen. Trötta och slitna från kvällen innan var vi tillslut tvugna att kramas och säga hejdå. Jag hade som sagt en fantastisk vecka och kommer forsätta hålla kontakten med min italienare. Någon dag ska jag åka tillbaka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0