Hej, jag är tillbaka / Ciao, sono tornato

Försiktigt kryper jag ut i ljuset igen för att säga hej till denna cybervärld. Jag har haft lite annat för mig sedan jag skrev här sist.
Medan vanliga elever målat ägg, ätit godis eller vad folk nu gör på påsklov har jag spenderat den senaste veckan på fjärde våningen i skolans största klassrum tillsammans med mina favorittjejer. Den årliga målarveckan ägde rum och vi är nu färdiga med samtliga kulisser inför soarén.
Veckan dessförinnan befann jag mig däremot väldigt långt ifrån min egna skola. Jag var på ett utbyte i sällskap med bland annat tjejen till vänster i Italien och Rom. Vi fick lära oss allt möjligt om myter och barock, besöka fantastiska kyrkor, gå ner i katakomber, hänga i Vatekanstaten (som bilden bevisar), äta gudomlig glass, och leva på pizza, pasta och panini (bröd på italienska). Tillslut kände jag mig som en enda stor deg själv. Men resan var fenomenal och jag fick bo hos en helt otrolig värdfamilj. Mer om allt detta tänkte jag berätta, inte minst i bilder, om ett litet tag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0