Vaken i månskensregn

Innan vi på fotografiska bilden började med macrofotografering (som för övrigt bilderna i färg är ett resultat av) fick vi som allra första uppgift att skaffa oss en Tumblr, i syfte att visa upp våra egna bilder. "Jaha, ännu ett socialt medium att exponera sig på" tänkte jag som precis hade börjat publicera inlägg på den här bloggen. 
 
Mitt största problem var att komma på ett tillräckligt värdigt namn som både var fancy och helst inte upptaget av någon annan. Försökte bland annat med dessa, som alla enligt mig är fina ord och som jag har någon slags persolig anknytning till, men som någon annan självklart hade hunnit före med; eskapism, nattdjur, nocturnal, magpie.
Så en natt när jag satt vaken (som vanligt) och regnet öste ner (som vanligt) fick jag en liten skymt av månen och plötsligt var det helt uppenbart att min tumblr skulle heta Månskensregn. Töntigt och bra. Ni får hemskt gärna gå in och kika, även om de flesta bilder kommer komma upp här också. Om inte annat slipper ni ju allt mitt ordbajsande. http://manskensregn.tumblr.com/                                        (Och hur snygg är inte Isa på denna bild?)
 

Kommentarer
Postat av: isa

AHHAHA URSÄKTA MIG MEN HEJ - här ploppade visst jag upp

Svar: :-)
Ellinor

2013-09-19 @ 17:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0