Morgonstund har gröt i mun


Befinner mig i skolan redan kvart över åtta trots att dagens första lektion börjar först tio över elva. Vad gör en inte för att vara en bra värd åt sin utbytesstudent.
Jag överlevde min berövade sovmorgon med hjälp av havregrynsgröt toppat med äpple och kanel, mjölk, rabarberte samt en halv grapefrukt (och vatten). Det är väl ungefär såhär de flesta av mina frukostar ser ut (när jag inte befinner mig på ett hotell eller under de sällsynta stunder då mina föräldrar dukar fram en ordentlig söndagsfrukost vill säga). 
Jennifer, som tvingade i sig en liten croissant, sa att hon nog ändå skulle vilja att testa en svensk frukost innan hon åker hem. Kanske äter hon något i stil med detta imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0