Berlin genom en mobilkamera

Alldeles för tidigt på fredagsmorgonen vaknade jag av fyra iPhonealarm, alla olika (men lika hemska) melodier. Min familj hade delat på en svit i ett av Arlandas hotell och vi tog oss så snabbt som möjligt ner till restaurangen för att ta del av frukostbuffén. För mig som tycker att frukost är den bästa måltiden och många gånger höjdpunkten på dagen var detta rena himmelriket. Jag hade väldigt svårt att slita mig och fick tillslut springa därifrån för att vi skulle hinna med bussen mot flygpatsen.
 
Då merparten av resesällskapet hade antingen höftproblem eller andra fysiska svårigheter pga ålder blev det många vilopauser.
 
 Och mycket kaffe. 
Första middagen åt vi på en italiensk restaurang. Jag valde en kalasgod ruccolapizza med soltorkade tomater och parmensanost bland annat.
Tiramisu till efterätt!

Och kaffe på det.
Gick bananas och provade massor av fina saker på en nyöppnad Topshopbutik i köpcentrumet KaDeWe men köpte bara en kartmönstrad blus. Tur var väl kanske det.
Mer frukostbuffe.
Självklart flera omgångar, detta var ju sista dagen.
 
 Vi packade våra väskor och tog en taxi till flygplatsen där vi efter mycket väntan fick stiga ombord.
"Där är Täby", säger mamma och pekar och jag tror aldrig jag blivit så lycklig över att se små miniatyrhus och en galoppbana på avstånd.
 
Min telefon innehåller som ni ser mest mat och inte så mycket annat. Anledningen till det är som tur är att jag gått och burit på min systemkamera under alla mina vakna timmar. Om inte allt för länge bör det alltså dyka upp lite roligare bilder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0