Att göra en macka

På engelskan denna vecka har vi fått i uppgift att göra en macka. Just precis, "Create a Sandwich" lyder titeln på instruktionspappret. Visserligen är det tänkt att vi ska visualisera oss en väldigt god smörgås som vi beskriver väldigt urförligt, men jag tyckte det var nödvändigt att tolka texten boktavligt för att få inspiration (samt tysta min kurrande mage). Så jag plockade ihop sådant jag hittade i kylskåpet och la på en skiva rågbröd. Den blev visserigen inte så vacker, men smakade ganska gott. Det är väl huvudsaken med mat. 
Om ni inte har läst min presentation kan jag tala om att det hos mig dricks väldigt många koppar te varje dag. Detta var inget undantag. "Include a photo if you wish" var det sista min lärare hade skrivit. Why not, tänkte jag.
 
Look at this sandwich doesn't it look tasty? Kanske inte. 
 
Vi har bara gått i skolan i två veckor och jag har redan tröttnat. Att det alltid ska bli så på hösten. Behöver höstlov och saker att se fram emot. 
Exempelvis:
- Kräftskiva
- Italiensk utbytesstudent
- Att komma igång med Runa
- James Blakekonsert
 
Bollen på huvudet var ett misslyckat försök att dölja risigt hår. Nästa nödlösning fick bli att härleda uppmärksamheten till något annat med hjälp av orientaliska örhängen och bindi. Om någon undrade.
 

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Så himla fin. Älskar Bindi

Svar: Puss!
Ellinor

2013-09-05 @ 08:20:15
URL: http://sigridmariaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0