Ondskefull och olämplig temafestutklädnad


Traditioner har vi gott om inom KGF Runa och vår brödraförening GGF Verdandi. Igår inföll en av dessa, nämligen den årliga temafesten, som brukar äga rum när höstterminen har kommit igång ordentligt och nya medlemmar har börjat ansluta sig till föreningarna. Temat som röstats fram denna gång var ondska och jag var fram tills bara några timmar innan festen väldigt kluven till vad jag skulle klä ut mig till.  
Men sedan fick jag en idé och letade fram det bästa vi hade hemma för att genomföra detta. Alkohol bidrar väl till en del ondska i världen tänkte jag och klippte två lika stora rektanglar av en rulle golvpapp som jag målade med vattenfärg likt etiketten på en vodkaflaska av fulaste sort. Rysk smuggelvodka, fjortisvodka och spårvodka har jag fått höra. Kärt barn har många namn som man brukar säga.
Min lillebror var snäll nog att låna ut sin blåa mössa som fick agera kork. Jag tog även på mig ett par örhängen jag valde att kalla "magic crystlals", för att göra reklam för ännu ett "fult" vodkamärke.
 
Det är kanske inte lämpligt att komma såhär till varje festlig tillställning, men det var en hemskt rolig utklädnad kan jag försäkra om för den som känner sig sugen att anamma looken.
 
 

Kommentarer
Postat av: Vicky

haha. roligt och ja, definitivt ont.

Svar: Haha, jo men visst! (Tack?) Hej förresten, kul att du har hittat hit.
Ellinor

2013-10-16 @ 20:57:01
URL: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0