Att baka bullar en dag för sent

Det finns högtider till nästan allt. Och det är väl trevligt att det finns så mycket att fira.  
"Kom hem till mig och baka bullar på lördag!" sa jag till mina kompisar trots att Kanelbullens dag var igår. Jag har väl aldrig varit känd för att göra saker i tid.
Isa och Linnea däremot, som är lite bättre på den saken, var de enda som var på plats på utsatt tid denna gång.
Men inga bittra miner syntes till, för den som väntar på något gott kan vänta ganska länge.
Bullbakandet sattes igång.
Och snart även ätandet.
Två av livets goda ting - kalasgoda bakverk samt kalasbra vänner (som bakningen till ära klädde sig i dessa halvfula och helcharmiga förkläden som min mormor sytt).
Nu ska jag och min bullmage spendera resten av lördagskvällen framför Fantastic Mr Fox i sängen. Man behöver faktiskt inte vara på vift hela tiden. Ibland måste man ta det lite lugnt också.
 

Kommentarer
Postat av: natalie

åh vad mysig blogg du har!

Svar: Men vad snäll du är, tack! (Din blogg var väldigt fin också.)
Ellinor

2013-10-07 @ 17:03:06
URL: http://lavendelkatten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0