Oktober genom mobilkameran

Nu när oktober är över vore det lämpligt att sammanfatta den senaste månaden via instagram (där jag heter ellinorgjelsnes, för den som undrar). Det mesta har ni ju redan sett här, men jag tänkte att det ändå vore trevligt med en liten tillbakablick.
En bra tygkasse damp ner i brevlådan och jag fick studentångest av tanken på sådant som inte längre kommer vara en del av min vardag när jag slutat skolan. Som att gå förbi denna fina allé på väg till matsalen till exempel.
Jag hämtade ut mina engångskamerabilder och såg James Blake på Berns!
Kanelbullens dag firades med bullbak hemma hos mig tillsammans med fina vänner. Andra bilden kom till världen efter en fotolektion då jag inte helt förstått vår senaste uppgift. Något trött och uppgiven kanske.
Åt frukost till lunch och sa hej till en vattenpöl.
Avskedsfikade hemma hos Lina innan hon flyttade till Berlin.
Cyklade till jobbet en lördagsmorgon efter alldeles för få timmars sömn och lånade mammas tickade tröja en dag då kylan var extra påtaglig.
Bakade mitt signaturbakverk, kolakakor, till ett runamöte och avundades flyttfåglarna som har möjlighet att flyga söder ut så fort det blir för kallt.
Rensade undan sommarkläder, fick upp mina vimplar på väggen och drog mig extra länge i sängen varje dag. 
Men tillslut fick jag höstlov!
Lyckades inte superbra med att steka bananplättar och kände mig som en björn i min nya jacka i skogen.
 
Det var väl ungefär det. Jag hoppas att alla som läser detta får en grymt bra helg. Själv struntar jag i både bus och godis och låter bli att klä ut mig detta år. Däremot ska jag strax träffa tre av mina favoritpersoner, och enligt mig slår det allt halloweenfirande i världen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0