Mindre lyckade bananplättar

Bananpannkakor eller bananplättar antar jag att alla vet vad det är för något. Väldigt lätta att göra och himla gott att äta till frukost, lunch, mellanmål eller när man nu är sugen. De går ju att göras på en väldans massa sätt, så länge de innehåller banan och ägg vill säga, men såhär brukar iallafall jag göra: 
En banan (och det gör ju ingenting att den är lite gammal och brun), ett ägg, en halv deciliter havregryn, en halv deciliter vatten, en matsked kesella/kvarg/lätt creme fraiche (beroende på vad som finns i kylskåpet) samt en nypa salt. Detta körs i mixern tills allt liknar en smoothie, som sedan steks i stekpannan.
Om jag har tur resulterat detta i ungefär sex stycken medelsmå plättar. Sist hade jag inte så mycket tur. Endast två blev hela och tog sig tallriken. Resterande högar av kladd åt jag direkt från stekpannan, men de mindre misslyckade fick sällskap av keso, tinade hallon från frysen och lite kanel. De smakade faktiskt väldigt bra trots att jag inte är en mästerkock.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0