Goder afton mitt herrskap här kommer lussebrud

För två dagar sen var det inte bara fredag den 13:e, utan även Lucia, om nu någon skulle missat det. Vi i KGF Runa lussade som vanlig hela dagen för att tjäna pengar till vårens kommande soaré, där första tåget gick av stapeln klockan 7.00, och sista vid 20.00. Här sjunger vi upp i skolan innan tåget i aulan som vi gör tillsammans med Vedandi.
Åters lussande i skolan gick tydligen vädligt bra. En pensionerad lärare sa till och med att det inte inte låtit så fint om oss på över 50 år, dvs den tid hon varit på skolan och lyssnat. Kanske berodde det på att Verdandi ansträngt sig och lyckats få till stämmor på Staffan stalledräng (är fortfarande både stolt och förvånad), men jag tror främst det berodde på att Runa är så fantastiskt jäkla bra helt enkelt.
Både lustigt och fint var det att se så många vitklädda vandra omkring.
Här är vi på väg till matsalen för att äta den traditionella risgrynsgröten.
Sista stoppet var som vanligt hemma hos vår inspektor, Gunilla. Där var Julia Lucia i år.
Tyvärr fick inte alla flats i kameralinsen, men här posar vi med händerna formade till R (för Runa) på teckenspråk. (Eller ja, de som vet hur tecknet görs iallafall.)
Caroline, Frk. Ordförande, Carro, Ordis, Cazzolini, (no longer) Ginger på låtsas. Kärt barn har många namn.
Slutligen skulle vi ta gruppbild med alla treor (som inte hunnit åka hem). Utmattning efter dagens lussande kanske var orsaken till vår brist på fantasi när vi bestämde oss för att posera som... katter. Hur mycket katt denna bild utstålar vet jag inte, men jag blev iallafall ganska identisk med den söta hunden som Gunilla håller upp. Det är ju alltid något.
 
Så himla sorgligt att detta var allra sista gången som jag gjorde det här med min fantastiska förening. Kanske var det sista gången jag gick i ett luciatåg över huvud taget. Men som med det mesta annat i livet måste man lära sig att gå vidare. En kan ju inte vara fast i samma punkt för evigt, lite förändring ibland är nog bara hälsosamt.
 
Förutom att lussa denna helg har jag även hunnit med att ha återträff med min högstadiaklass för första gången sedan nian. Detta var både knäppt och roligt. Dessvärre var jag tvungen att gå hem tidigare än jag kanske velat, då jag var helt slut efter alla luciatåg, och dessutom skulle jag upp tidigt för ta mig till julavslutning med simskolan morgonen därpå. Igår kväll var det ännu en traditionsenlig tillställning med Runa och Verdandi - den årliga luciavakan. Idag har jag mest varit trött och imorgon börjar den sista veckan innan JULLOVET. Det tackar vi för. 
 
 

Kommentarer
Postat av: sigrid

Alltså känslorna jag får när jag ser det här.

Svar: Saknade dig i tåget, saknar dig på varje runatillställning<3
Ellinor

2013-12-18 @ 20:59:56
URL: http://sigridmariaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0