they only want you when you're 17, when you're 21 you're no fun

 
Två vilktiga händelser
1. jag flyttade till London för lite mer än två månader sen, men det gissar jag att alla som har det minsta intresse i mitt liv redan känner till.
2. igår var det min 21:a födelsedag och såhär hade jag turen att få fira den:
 
 Vaknade med tron att jag nu skulle vara en helt ny människa men dessvärre är jag fortfarande en tidsoptimist som tenderar att vara sen. Jag anlände sist till the Breakfast Club i Soho där gänget sött stod och väntade på ett ledigt bord.
 
Både jag och Caroline beställde pannkakor med bär samt en grön smoothie. Plus kaffe såklart. 
 
 Annars åts det full english breakfast, vegetarisk burrito och pocherade ägg med lax 
 
Det var sååå gott men mäktikt och jag fick kämpa in i det sista för att få i mig allt. Gillar inte tanken på att mat ska behöva slängas.
 
 När all mat var uppäten begav sig Lewis hem för att hinna till sitt internship medan övriga fortsatte dagen med att kika i affärer. Till exempel köpte vi svinbra likadana t-shirts alla fyra, ska visa en annan dag. Utöver det la jag pengar på både det ena och det andra med argumentet att jag måste väl få unna mig lite födelsedagspresenter.
 
På kvällen tog jag mig över till Elina och Lewis där det vankades ett litet födelsedagskalas. Elina hämtade mig vid porten och inne i värmen satt såklart Lewis och Carro men även Clotilde och Tove samt....
 
 .... Kristin Saga! Som anlänt i London så sent som dagen innan för att jobba som au pair. KS var min första kompis i livet då jag mer eller mindre känt henne sen jag föddes. Jag hade pratat med henne tidigare under dagen och langat en invit till festligehterna. Först verkade hon väldig intresserad men sen skrev hon att hon tyvärr behövde vara barnvakt hela kvällen vilket lät 100% rimligt i mina öron. Men där satt hon! Eftersom Elina gått all in för att maximera antalet överraskningar. 
 
En annan överraskning var att de bakat två feta pizzor. Dels denna med champinjoner röd paprika oliver pesto och dessförinnan en med rödbetor getost pinjenötter honung mmmmmmm. När jag kom in i lägenheten och passerade köket sa jag till Elina "men guuu vad gott det luktar vad är det för något?" som bara svarade "ingen aning, kanske våra flatmates" som jag såklart trodde på. Lurad, igen. 
 
När vi druckit upp all bål och vin och cava (ca kl. 02.00) kände vi oss äntligen redo att gå ut men insåg snabbt att inte många ställen i närheten fortfarande hade öppet på en tisdag. Jag stannade kvar tills kalaset officielt dött och tog då med mig ett lager valnötter pinjenötter solrosfrön chiafrön (födelsedagspresent från Elina och Lewis<3) samt exakt åtta ballonger hem till mig. Tack för världens bästa födelsedag!
 
 
/ellinor
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0