utflykt till ikea

Igår var jag Elina och Sofia alla lediga och hade därför planerat en tur ut till Ikea. Det finns ett antal Ikeavaruhus utspridda i London men samtliga ligger i utkanten och är något omständiga att ta sig till. Därav blir dessa resor lite av ett dagsprojekt. Efter att ha vandrat igenom alla display-rum slog vi oss ner i restaurangen för det måste man ju. Grönsaksbullar till mig och Elina, fish and chips och kanelbulle till Sofia. Och så lite blaskigt kaffe på det.
 
 
Pratade om tatueringar, våra jobb och flatmates, jag spekulerade i var jag helst flyttar när mitt nuvarande kontrakt går ut och så konstaterade vi att det väl ändå var dags för någon man känner att gifta sig så att man kan få bli bjuden på bröllop.
 
 
Plockade på oss lite allt möjligt. Jag fick med mig detta hem: klädställning, galgar, ljusslinga, glas med pelikaner, diskborste, kökshanddukar, durkslag, en liten pall att ställa växter på, ugnsform i glas, trasmatta, badrumsmatta, ett set med mått (dl, mtsk, tsk osv), doftljus, toalettborste, påslakanset, en hyacint, en vas, en liten och en stor orkidé, ett bonsai-träd. Massa nödvändigheter med andra ord.
 
Paus för bild sen till kassan betala och ut till matavdelningen där jag köpte knäckebröd innan jag bokstavligen kämpade för att få med mig alla saker hem.
 
Denna vecka jobbar jag sex dagar för det var tydligen kris på folk men det är det alltid. Hinner därför inte göra så mycket kul som jag vill och hinner framför allt inte vila upp mig från min förkylning. Men på fredag fyller Lewis år och det ska firas på radarparets stammispub där de bokat bord för 15 personer. 
 
/ellinor
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0