pizzasöndag

I söndags hade jag bokat bord på Pizza East i Shoreditch till mig KS och Carro. Har från olika håll, Carro bland annat, fått konstaterat att deras pizza är sperb. När jag tagit mig till restaurangen beställde jag och Caroline in en flaska rött till oss tre att dela på i väntan på Kristin Sagas ankomst.   
 
 Jag velade mellan de olika pizzorna eller kanske främst mellan ostarna. Valde tillsut likt Carro en med gorgonzola radiccio (behövde googla) och valnötter. Så himla god! Varianten med abergine rökt mozzarella och basilika var visst också ett lyckat kort.
 
Gick all in med tiramisu och glass till efterrätt men det fick jag tydligen inte med på bild.
 
 
På nedervåningen på väg mot toaletterna stod en fotoautomat redo att användas och det var vi ju tvungna att göra innan vi lämnade stället. Vi klämde in oss i det lilla båset som nog egentligen var anpassat till en enda person, jag på en pall med en tjej på vadera lår. På tre remsor hann vi gå från "oj vänta va tog den kort nu" (översta i mitten) till ett framtida skivomslag (längst ner till höger). Ena fotoremsan sitter numera omsorgsfullt upptejpad på väggen hemma hos mig.
 
 Briljant avslut på en annars svinjobbig helg.
 
 
/ellinor
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0