London

Den här veckan blev jag inte schemalagd alls och eftersom jag känt ett starkt behov att lämna Gävle och Sverige ett tag bokade jag flygbiljetter från måndag till torsdag för att hälsa på denna lady! Caroline bor ju som bekant i London sen ett halvår tillbaka.
 
På tisdagen var Carro tvungen att jobba mellan 10 och 18 men det gjorde inte så mycket. Jag tog sovmorgon innan jag gav mig ut på en shoppingtur/upptäcksfärd. Tanken var först att vi skulle äta lunch ihop men det sket sig. Bland annat pga en fire alert som förbjöd mig att kliva av på stationen vi försökte mötas vid. Aja. Vi möttes iallfall utanför butiken hon jobbar i efter att de stängt och hon slutat. 
 
Eftersom det var uppehåll trots att väderprognoser varnat för regn bestämde vi oss för att ha picknick i Green Park. Hummus, pitabröd, tomater, nötter, vindruvor och det billigaste vinet som fanns till försäljning fick följa med.

Pratade ikapp om allt som man kan behöva uppdatera varandra om när man inte bor i samma land längre. 
 
 
Lägenheten delar hon med till större delen före detta Gävlebor. Hanna som är en av kollektivets 7 medlemmar var hemma i Sverige när jag kom = en ledig säng. Lyllos mig.
 
I onsdags var my London gal passande nog ledig. Detta hade hon tyvärr till en början missat men efter att hon åkt in till jobbet för att checka läget kunde vi hänga ihop resten av dagen.  
 
Var först tvungen att gå till Urban Outfitters och bli av med ett larm de glömt att ta av (?) från ett par skor jag köpt dagen innan. Men sen kunde vi gå och äta lunch. Carro introducerade mig till Honest Burgers.  
 
Jag beställde en fritter som var den enda vegetariska burgaren på menyn och en himla göttig sådan. Åt som vanligt alldeles för snabbt.
 
 
Fortfarande i matkoma styrde vi våra vägar mot Tate Modern för att ta del av lite gratis kultur.
 
 
 
 
 
 
Tyckte först att dessa fåglar var så himla roliga då de såg ut som ett något udda love couple men sen tyckte jag att de var ännu roligare när jag insåg att nej så är det inte alls. Den svarta birdien vill ju vara ifred medan den andra är en asdryg alkoliserad snubbe som omöjligt kan tyda signaler.
 
Vi vandrade vidare med ett stopp för kaffepaus (Ellinor 5 år blev trött och gnällig). Där bestämde vi oss för att vi skulle hem och laga en festlig middag och sen gå ut eftersom det var min sista kväll innan hemfärd. Två meter in i affären frågar Carro "eller ska vi gå till disken med färdigpizzor?"
 
Så blev det. Margheritas och Sainsburys färdigblandade Mojito samt jordgubbar till efterrätt. Ändå festligt.
 
 
Det blev ingen utgång heller. Att mitt flyg skulle gå 6.30 från Gatwick i kombo med en tunnelbanestrejk gjorde att jag var tvungen att ta nattbussen ca 3 som föstra del i min resekedja. Istället joinade vi Greta och Jonas framför tredje säsongen av Dexter. De som varit och jobbat anslöt sig i takt med att deras skift tagit slut och så småningom satt även Hanna i soffan. Jag blev följd till bussen och ganska många timmar senare var jag återigen i Gävle. Aldrig har staden känts så deppig. Men det känns lite bättre när jag tänker på att jag och Carro förhoppningsvis bor tillsammanst i en annan europeisk huvudstad i vår, samt att jag har en otroligt spännande höst att se fram emot. Mer om det ena och det andra en annan gång.
 
 
/ellinor
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar att det är en Pleats Please-klänning i detta inlägg

2015-07-19 @ 16:09:54
Postat av: ISA

wow så mycket fint man kan få av en spontantrip. Även om du verkar haft mycket oflyt med strejk och larm och allt vare va ;)

2015-07-20 @ 23:18:01
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0