Långt ut till väst pt.1

Torsdag. Gick upp relativt tidigt för att hinna med ett tåg som skule ta mig till Arlanda för att sedan flyga till Landvetter. Hade räknat ut att jag både skulle tjäna pengar och tid än om jag skulle åka tåg hela vägen. Efter att ha färdats sista sträckan med spårvagn blev jag uppmött av det positiva energiknippe jag skulle spendera min helg med. Miriam hade redan varit i Göteborg ett par timmar och visade mig en mycket fantastisk lägenhet innan vi gjorde oss redo för att festivala.
 
Vi hade kommit fram till att en sån här grej är värd att inviga med champange när vi var på systemet dagen innan.
 
 
Bubbel och bubblor blev det!
 
 
Efter att ha missförstått (det mycket ologiska) kösystemet hade vi tillslut hämtat ut våra armband och var påväg in på festivalområdet.
 
 
Första spelningen vi såg var Belle & Sebastian som avslutningsvis drog upp en del av publiken för att dansa på scenen
 
 
"Där är ju Lisa!" skrek jag rätt ut i folkvimlet. Vi anslöt till henne Malin och Annie
 
 
Oatly bjöd på gratis cappuccino och smoothies (samt medvetna baristas)
 
 
 
 
 
 
 
 
Skulle kunna ägna ett helt inlägg åt Miriam i det här motljuset men jag får nöja mig med dessa två så länge
 
 
Efter att ha varit hemma i lägenheten för att fräscha till oss samt upprätthålla promillehalten var det dags för FKA Twigs (som jag dessutom sprungit på tidigare på dagen på Landvetter när vi båda väntade på vårt baggage).
 
 
Var rädd att jag skulle bli besviken då jag hunnit peppa en del inför detta MEN denna kvinna! Hennes blotta närvaro hennes sköra röst hennes kroppskontroll. När hon tog in en till dansare och de båda började vougea gick jag av på mitten mentalt.
 
 
Queen
 
 
Är ganska säker på att både Miriam och jag kände oss väldigt nöjda med första festivaldagen när vi gick och la oss i lägenheten bland en massa orientaliska tyger på väggarna för att vila upp oss inför dag två.
 
 
/ellinor
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0