En skiva i skogen

Jag är nyligen hemkommen från en simlärardag som vi hade som uppstart inför hösten. Vi har lyssnat på föreläsning om diagnoser och hur man gör idrotten tillgänglig för alla, fikat, planerat upplägg, mål och aktiviteter för den kommande terminen. Och så har jag cyklat hem i det värsta regnväder jag någonsin upplevt. Men det var inte det jag tänkte berätta om nu, utan det jag gorde igår kväll.
Jag och några av mina finaste vänner hade nämligen något som vi valde att kalla för skogsskiva. Lite som en kräftskiva utan kräftor, fast ännu bättre. Och i skogsmiljö såklart (några träd och buskar i utsikten fick duga). Isa hade lånat ett tält som vi pyntade med lite av varje och jag och Carro utnyttjade vår maximala armstyrka när vi bar dit en bänk som stod i närheten.
Vi hade enats om knytkalas och jag hade gjort en broccoli- och fetaostpaj.
Vi fick lite besökare som kom och sa hej under kvällen. Maria-Therese till exempel.
Och Louise till exempel.
Linnea blev sista gästen till festen som vi fick passa på att träffa innan hon flyttar till London(!!!) på onsdag. 
En ytterst mysig och briljant idé. Mitt bästa tips på botemedel för höstmörkret.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0