Torp och hantverk

I närheten av där jag bor finns det gamla torp varav ett par ägs av Gävle Slöjdare. På lördagar och söndagar under sommaren arrangerar de slöjdmarknad där deras hantverk finns till utställning och försäljning. Jag och mamma tog oss dit igår, näst sista helgen de håller till där denna sommar. 
Mamma köpte lotter men vann ingenting.
Med mitt fasta objektiv var det svårt att få något på bild i de små torpen, men det fanns bland annat träskor, väskor, vantar, små skåp, saft, hattar och smycken att köpa. Väldigt fint alltihop.
"Kommer ni från någon tidning?" frågade en av tanterna när jag gick runt med min kamera. Nja, inte riktigt.
Hembakat fika såldes såklart men när vi kände oss färdigtittade cyklade vi istället hem och drack kaffe.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0