Idyllsöndag

Söndagen inleds med en megafrulle, vilket var det märkligaste med hela helgen. Min familj har inte ätit frukost tillsammans (bortsett från när vi har rest bort) på jag vet inte hur länge. Mamma och pappa dukade fram allt möjligt men Jennifer åt bara en croissant med ett glas mjölk. Hon är nog ingen frukostmänniska. 
Vi lät bli att sörja detta och förberedde istället inför en picknick i Bourlognerskogen efter en sväng på bakluckeloppis. 
Vi gjorde en pastasallad och packade med baugetter och jordgubbar och vindruvor och kakor och kaffe.
Jag kände mig som tagen ur en film med picknickkorg och hatt. Det var väl någonstans här som dagen blev idyllisk.
Vi slog oss ner i gräset, tog av oss skorna och delade på vad vi hade med oss.
Med mätta magar inleder vi en omgång minigolf, som visade sig vara en av mina få talanger i livet. Nåväl, jag var bra ett litet tag iallafall.
Efter minigolfen matar vi änder med gammalt och överblivet bröd. 
Och snart är även deras magar mätta.
För andra dagen i rad ser jag på Gävle med helt nya ögon och antingen har jag varit blind eller så har staden blivit extra fin på sistone. Kanske är det en kombination av bra väder och omständigheter. Antagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0