Höstregn som dränker och fotolärare som skänker

Höst i all ära, men när jag tvingas cykla till skolan i ösande spöregn utan minsta skymt av solen har jag inte mycket livslust kvar i kroppen. Gav hur som helst en present till ett förvånat födelsedagsbarn. Hon verkade ha missat att det är ganska frekvent förekommande att få prenenter när man fyller år.
På fotografiska bilden skulle vi i ett regnuppehåll ut och fota macro, som är det senaste momentet vi sysslar med. Jag insåg att mitt objektiv, som mest stod och hackade, inte var särskillt anpassat till just macro. Men det spelade inte så stor roll. Jag fick vara i naturen och jag fick fota, två saker jag tycker väldigt mycket om.  Är så himla glad att jag valde den här kursen, trots enda naturare bland resterande bildestetare. Fotolektionerna bjuder inte bara på kunskap och erfarenhet, de bjussar även på lite materiella ting. Just precis. Uppe i estethuset finns ett märkligt bord de valt att kalla "ta-det-du-vill-ha". Där stod denna gamla glasgrej, så jag tog den. Har inte riktigt kommit på vad den ska användas till än, men den kan mycket väl förbli den ljusstake som bilden exponerar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0