Guldiga glasögonbågar, rosa bubbelgum och gula höstlöv

Förutom den obligatoriska utbytesstudenten packade jag även med mig en enorm hög med kläder till skolan denna morgon. Jag skulle under dagen ta två olika foton till skolkatalogen där det inte gick att se ut hur som helst. Det ena togs med Runa och komplett Runamundering (samt en ouppblåst tuggummibubbla). Det andra var ett traditionsenligt spexfoto med klassen. Mitt livs. sista. skolfoto. Enligt ett tema som faktiskt var min egen idé var jag utklädd till tant och bar bland annat glasögonen ovan. Jag såg pga styrkan nästan ingenting men kände mig ganska frän ändå.
På kemin skulle vi analysera godis som vi löste till vätskor i fina färger. Bubbelgumsrosa till exempel.
På tal om bubbelgumsrosa, så var vi under lunchrasten på jakt efter just rosa bubbelgum. KGF Runa skulle detta år försöka få samtliga medlemmar att ha en varsinn upplåst tuggummibubbla på föreningsfotot (också min idé). Trots detta valde fotografen en bild där det enda som stack ut ur min mun var tungan. Lyckligt oventande om detta fiasko spenderade jag totalt 64:- för att prova ut det ulitmata bubbelgummet. Ni kan ju försöka föreställa er hur trött jag är i mina käkar just nu. 
"Titta det är löv på marken!" sa Fia och dansade runt av glädje. Att det är de små sakerna i livet som ofta gör en allra gladast.
 
Tar hand om italienare på dagen och bloggar på natten. Är fortfarande väldigt positiv till detta Italienutbyte, men jag skulle så gärna få tillbaka lite egentid. Då kanske jag skulle slippa somna på biologilektionerna.

Kommentarer
Postat av: Miriam

Din blogg har blivit mitt nya förhinder för studerande. (Vilket är en komplimang, den är asfin).

Svar: Jisses vilken fin komplimang, tack så jättemycket!
Ellinor

2013-09-12 @ 19:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0