En rosettpyntad hästsvans och gratis bakelser

Nu har vi haft besök från italien i nästan tre dagar, vilket har fått mig att dra en del slutsatser. 
Min italienare är ganska bra på att:
- Passa tider.
- Prata högt (och snabbt) i telefon på italienska.
- Vara glad oavsett tid på dygnet.
- Gilla mina instagrambilder.
 
Min italienare är inte lika bra på att:
- Äta frukost.
- Förstå vad jag säger.
 
Jag offrar en av veckans få sovmorgnar för att följa med till skolan och släpper av Jennifer, utrustad med matsäck inför diverse dagsaktiviteter. Jag tänker mig att det är ungefär såhär att lämna av barn på dagis.
Gallerian Nian ytnyttjade dagens datum (9/9) och bjöd på gratis bakelser. Vi var såklart på plats för att smaka.
Fia var megafin (som vanligt) men kanske extra höstig just idag. Jag tror det har någonting med rosetten att göra.
 
På dansen ska vi lära oss, förutom att stå på huvudet, nu dessutom att bli hjulbenta. Jag vet ärligt talat inte vilket av detta som är allra svårast. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0