Att överraska en vän

Igår fick jag vara med om min livs första överraskningsfest. Ni vet en sådan som ibland visas på film där födelsedagsbarnet entrar ett till synes tomt rum, men så plötsligt hoppar ett helt sällskap fram med ballonger och serpentiner och sådant. Exakt så.
Det var ju givetvis inte mig, utan Fia, som firades. Hon fyllde ju som nämnt 18 tidigare i veckan.
Fias systrar hade ordnat hela kalaset och bjudit hem oss till ena systerns lägenhet. Vi klämde in oss i hörnen till vardagsrummet med varsinn partytuta och inväntade Fia. Hon verkade bli ganska förvånad (och såklart fnittrig) när vi avslöjade vår existens med rop och tjut.
Det bjöds på diverse tilltugg.
Samt fördrink.
Mille vann öl i en frågesport helt baserad på fakta om Fia.
Macarons!
Och slutligen serverades även tårta.
Vi åt, drack och skrattade tills det var dags för utgång och en första laglig barrunda. Jag hoppas att Fia uppskattade kvällen minst lika mycket som mig, för jag hade i vilket fall väldigt trevligt.

Kommentarer
Postat av: Fia

TACKTACKTACK ni är bäst i världen!

Svar: :*
Ellinor

2013-09-23 @ 08:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0