Att öla efter skolan

Idag efter skolan träffades jag och dessa snygga kompisar för en redig after school.
Nu när alla är myndiga var det lägligt att gå och dricka öl mitt i veckan, tyckte vi.
Vi gick till till Södra, ett fik, en bar samt litet matställe som rimligt nog ligger på uppe på söder här i Gävle.
Vi slog oss ner, och efter att ha granskat menyn och fått råd beställde vi öl.
Sen ville Mille såklart ha jordnötter också.
Gafflade om allt och ingenting, precis som en gör med sina vänner. 
I bokhyllan bakom oss fanns ett frågesportsspel om mat. Jag plockade fram korten och ställde frågor som var megasvåra utan att få många rätta svar. Förhoppningsvis lärde vi oss en del nytt om mat iallafall.
Efter ett par timmar blev det dags att åka hem. Vi klädde på oss, sa hej då och gick skilda vägar. 
Jag frös ihjäl på min cykel men skymtade åtminståne en ganska tjusig himmel på väg hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0