För ungefär ett år sedan

Något jag finner oerhört underhållande är att titta i gamla fotoalbum, analoga som digitala. Dessa bilder är kanske inte jättegamla, men de är åtminståne från förra året. Jag och Lina gjorde en dagstur till Stockholm under en av höslovsdagarna. För ganska precis ett år sedan alltså. 
Målet var att shoppa, kika i så många seconhanbutiker vi kunde hitta och förhoppningsvis få tag på en acceptabel klänning till höstbalen. Vi lyckades ganska bra med samtliga punkter om jag inte minns helt fel. 
En av secondhansbutikerna vi tog oss till var såklart Emmaus, vars tak vid ingången är så himla fint pyntat av plastblommor i alla möjliga färger och former.
Trött av att ha gått hela dagen, provat tonvis med kläder och möjligtvis lite ångestfylld över att ha spenderat en del pengar står jag här och posar framför ett fint ljusslingesarrangemang. Det var en hemskt trevlig resa, trots att jag, klantig som jag är, lyckades glömma plånboken hemma. En snäll Lina, en sammarbetsvillig mor och en välutväcklad teknik gjorde att det löste sig ganska bra ändå.
 
Tygkassen föreställandes Markus Krunegård köpte jag på Peace & Lovefestivalen samma år, men fick den faktiskt signerad bara några dagar efter att denna bild togs. Markus spelade på Konserthuset och vi stod längst fram och sjöng euforiskt med i nästan varje låt. 
 
 
Nu är det bara två dagar kvar sen är det höstlov igen. Jag har så ofantligt många saker jag planerat att göra att jag inte förstår hur jag ens ska hinna med hälften. Nåväl, det ska bli himla skönt med lite ledighet hur som helst. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Sötnos. Älskar bilderna framför ljusslingan. De är så mysiga! Och vad fin du är i håret!

Svar: Aww, gullis<333
Ellinor

2013-10-23 @ 20:40:46
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Lina

Men gullis!!!! Det var en superdupermysigunderbar dag!!!!!!!!!

Svar: Poss! Det var det verkligen! Hoppas att Berra är nirre (tvivlar inte)
Ellinor

2013-10-23 @ 22:29:12
Postat av: Sanna

Jag hittade precis den här bloggen genom din Pinterest! Tack så mycket för en till blogg i min favoritlista <3

Svar: Men åh, vad söt du är. Tack så hemskt mycket för de fina orden! Och din blogg tänker jag definitivt fortsätta läsa
Ellinor

2013-10-30 @ 11:27:30
URL: http://sanniett.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0