Emmaboda genom en kompaktkamera

Kameran ovan lyckades ju som bekant dokumentera en del glimtar av Emmabodafestivalen i somras. Men det gjorde även min (lite tristare) digitala kompaktkamera. Här följer några bilder därifrån:
En dag innan festivalens start lämnade vi Gävle med tåg (för att få så bra campingplatser som möjligt).
Mat- och solpaus mellan ett tågbyte någonstans i Sverige.
Efter en tältnatt utanför campingområdet klämde vi in oss nästan längst fram i kön. Vi hade ju redan hämtat ut festivalarmband dagen innan.
Ensamma om att köa var vi då inte.
Tillslut kom vi (bland de första) in på festival- och campingområdet!
Och slog upp vårt camp under världens bästa äppelträd.
Dagarna gick mest åt att vila i skuggan.
Kojan! Här var de senaste (eller tidigaste, beroende på hur man räknar) spelningarna. De kunde vara ända till klockan fem på morgonen.
En lite second handbutik hade de lyckats släpa in på området. Kanske var det tur att priserna var så höga som de var, för jag slapp göra min packning tyngre till hemresan.
Här är campet, Camp Ari! Som så många stannade för att kommentera hur fint det var.
Vi hade ju pyntat trädet med serpentiner...
...och ballonger. Så himla festligt.
Det var så otroligt varmt att man nästan inte kunde ha några kläder på sig. Här var vi påväg till centrum för att fylla på matförrådet.
Konserter var det gott om. Här spelar Wintergatan.
Såpbubblor!
Bara efter någon dag hade sabotörer kommit och smällt våra ballonger. Men det var ju fint så länge det varade.
Vi hängde mycket i campet. Här med världens trevligaste och skönaste grannar från Linköping.
Tältkamrat och följeslagare.
"SPELA SHORELINE"-skyltar syntes i publiken på nästan varenda spelning. Festivalen verkade ha dragit till sig en del Broder Daniel-fans. Och vet ni vad det fina är? Sista dagens allra sista spelning, med Solar Fields klockan 5.20 i Kojan, avlutades med en elektronisk version av Shoreline. Därefter slog de på orginallåten och alla sjöng euforiskt med. Tydligen. Jag låg (o)lyckligt ovetande i mitt tält och sov.
 
Om mindre än två veckor släpps de förstsa biljetterna för endast 495 (!) kronor och jag kommer sitta klistrad framför datorn tills en av dem är mina. För trots diverse tråkigheter och trots att majoriteten av årets uppsättning artister inte tilltalar mig särskilt mycket annars var det den bästa festival jag hittlills upplevt.
 
 

Kommentarer
Postat av: matilda

såååå himla fint. gud kan det bara bli sommar nu direkt tack!!

Svar: Men åh, ja! Instämmer till 100%. Ps. Blev kär i ditt bloggnamn+header+hela bloggen?
Ellinor

2013-10-18 @ 23:02:11
URL: http://somsnus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0