En Annan Typ Av Julmusik

Efter genomgången på fotolektionen idag fick vi ett häfte med fokus på porträttfotografering att läsa igenom. Vår lärare, Micke, sätte igång lite bakgrundsmusk som gjorde att jag inte kunde slita tankarna från julen. Dels lyssnade jag väldigt mycket på bandet vid den här tiden förra året, dels känns deras musik väldigt julig, om jag ska citera Micke. ("Jag lyssnar alltid på den här skivan när den första snön har fallit."
Dagens tips blir alltså Detektivbyrån och denna skiva som enligt mig är ett eminet alternativ till den traditionella julmusiken, som visserligen också är fin, men lätt blir uttjatad. Dessutom är allt helt instrumentalt, så man slipper oroa sig för töntigt skrivna låttexter.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia

HAHA, där är ju min farmor!

2013-12-10 @ 11:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0