sommarlov

 
 
 
 

Jag öppnar fönstret på vid gavel, låter det regna in. På sommaren är det härligt med regn för på sommaren är allt härligt, eller hur. Sover nästan fler timmar än jag är vaken, sover lite till mitt på dan. Jag har ändå inga tider att passa.
 
"Jag tänkte ta ett långt sommarlov får jag bo hos er i några månader?" skrev jag till mina föräldrar och bokade en enkelbiljett till Sverige så snart jag fått klartecken. Jag hade ju inte gått i skolan men att jobba måndag till lördag på en arbetsplats man inte är helt tillfreds med tär på kroppen tär på psyket tär på hjärtat. Det funkar alldeles utmärkt tills man börjar känna efter, märker att man är ett mänskligt skal på autopilot. Ett plan utan destination, om man ens lyckats lyfta från första början. 
 
Det var ett bra beslut. Med tiden ännu bättre. Slippa leta nytt boende, slippa leta nytt jobb. Jag skjuter upp det jobbiga till i höst. 
 
Märkte att jag var ganska duktig på lägga undan pengar, märkte att jag är helt fenomenal på att fördela vikten mellan två incheckade väskor på 15 respektive 20 kg. Märkte att Stansted Airport är en dödstråkig plats att befinna sig på redan efter fyra timmar. Nu är jag hemma tills dess att jag bokar ännu en flygbiljett utan retur. 
 
Och! Ni i Gävletrakten (är andå villig att räkna in Uppsala-Stockholm som närliggande till Gävle heh) som vill hänga säg hej! 
 
 
/elli
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0