a shitload of tulips

Det blir lite hackigt med ofrivilliga avbrott men här kommer ett inlägg om söndagen som var, då jag för ovanlighetens skull var ledig och värmen var frånvarande men men åtminstone solen gav sken om att det var vår.
 
 
Jag hade stämt möte med Caroline på columbia road flower market, och kommer man i slutet av marknaden (efter kl 15.00 ungefär) som vi gjorde säljs mycket ut billigare. 2 för priset av 1 och sådana klassiska erbjudanden. Vi båda köpte svinmånga tulpaner. Bara jag en rejäl massa, Carro dubbelt så många.
 
I den enorma folkhop lyckades jag ändå urskilja två bekanta ansikten, eller rättre sagt: EN välkänd KALUFS. Helt otoligt att man faktiskt kan "springa in i varandra" i en stad där det rör sig så mycket människor.
 
 
 Tror vi just hade försökt övertala Carro att flytta till östra london här, men hon envisades med att stanna i west. Lewis reppar east side.
 
 *stel stämning* förutom hos Elina som mest var nöjd över sina nyinköpta liljor.
 
 
 Vi kände oss inte färdig med marknad utan vandrade vidare mot broadway market.
 
 
 
 
 "a shitload of tulips"
 
 
 Väl framme kände majoriteten av sällskapet sig hungriga och vi bestämde oss för att äta på franco manco, som Lewis påstått serverar londons bästa pizza. Dessvärre var vi inte ensamma om den idén, men skrev upp oss på en kölista unde namnet ElinDA (tjejen i dörren hörde fel men vi drev vidare med Elinas alterego) och blev ombedda att komma tillbaka en kvart senare. Det blev en detour på en pub på samma gata med drink och wasabinötter för somliga.
 
 Efter ytterliggare en halvtimme ute frysandes (ugh) fick vi tillslut komma in i värmen. Stenugnsbakad surdegspizza och öl var väl exakt vad min kropp behövde vid det här laget. Överkomliga priser också, tack för det (Elinda)
 
 Hej! Och hejdå till konceptet "ledig helg" som jag inte vet när jag får ta del av nästa gång igen.
 
 
/ellinor 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0