avocadotoast och happy hour

Igår var jag ledig från mitt egna café och passade därför på att testa ett ställe jag velat gå till ett tag nämligen pacific social club i hackney. Man kan kanske tänka sig att jag helst slipper allt som är uppbyggt kring kaffekulturen på min fria tid men nix aldrig, speciellt inte om någon annan än jag får stå för servicen.
 
Beställde en avocodotoast som var meget god ni ser ju själva hann knappt fota innan den var uppäten. Och såklart svart kaffe till det.
 
 
Mat och dryck serverades på udda porslin och musiken spelades direkt på vinyl dvs ibland var det tyst konstpaus när det var dags att byta skiva. Tusen charmpoäng.
 
 
Har redan bestämt mig för vad jag vill prova nästa gång så londonkompisar - hit me up om ni vill fika med mig i hackney.
 
 
Gav mig ut i vårvädret och tog en buss vidare mot spitafields där jag provade kläder och planerade framtida köp efter löning på fredag samt lyxshoppade mat t.ex. ekologisk broccoli och havregrädde. Åkte hem laddade telefonen och bytte till min tjocka fuskpälsjacka för nog var det inte riktigt vår än. Tog tunnelbanan in till centrum (centrum? centrlala london) och träffade Caroline för en "afterwork", i hennes fall åtminstone. Drack drinkar på happy hour på en random bar i soho vilket var skoj men vi konstaterade att hit går vi ju inte igen. 
 
 
 /ellinor
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0